יום חמישי, 16 בפברואר 2017

תוכן שיווקי

תוכן שיווקי


לתוכן שיווקי יש 2 הגדרות:

יש הסבורים שתוכן שיווקי הינו מילה "עדינה" יותר לפרסום סמוי. לפי הגדרה זו תוכן שיווקי (פרסום סמוי) הוא תהליך החדרת מוצרים כלשהם ומותגים לתכנים מערכתיים, ע"י המפיק או המפרסם. לפרסום סמוי יש קונוטציה שלילית , אז הפרסומאים משתמשים במושג יותר ניטרלי ואף חיובי- "תוכן שיווקי". כל מה שאינו תשדיר פרסומי מסורתי (אינו משובץ במקבצי הפרסומות) הינו תוכן שיווקי.
לעומתם, יש הסבורים שתוכן שיווקי שונה מפרסום סמוי, למצרות שמטרתו דומה לפרסום הסמוי- להכניס לתודעת הצופה מותג מבלי שידע זאת, כלומר הוא עושה זאת לא דרך מקבצי הפרסומות, אלא בדרכים אחרות.
יש כמה סוגי תכנית של תוכן שיווקי:

1. פרודקט פלייסמנט – שילוב של המוצר עצמו בתוך תכנית טלוויזיה. לדוגמא: חלק מתפאורה, יכול להיות שימוש למוצר במהלך התוכן (למשל אדם כלשהו בתכנית אוכל דגני בוקר מסויימים בזמן שמדבר עם אדם אחר).
2. שילוב בתוכן – מיזוג המותג לתוכן- שילוב המותג בסדרה בטלוויזיה, כאשר סצנות שלמות נבנות בהתאם לערכי המותג ולמסרים שהמפרסם רוצה להעביר.
3. שילוב תוכן במספר מדיות – שילוב המותג בתכנית טלוויזיה כלשהי ובמקביל לשלב אותו גם בעיתונות. ככל שיש יותר מדיות שבו המותג מופיע מחזק ומעצים את המסרים שהמפרסם רוצה להעביר לקהל.



בכתבה זו מדובר על כך מועצת הכבלים והלוויין תרשה לשלב את התוכן שיווקי בארבעת הערוצים: ערוץ 9, ערוץ 24, ערוץ 20 והלא TV.
לאחר שנים שהנושא נידון, זוהי תהיה הפעם הראשונה שהתוכן השיווקי הוחזר להתנהלותו התקינה בישראל.
אך התוכן השיווקי יהיה רק בארבעת הערוצים המוזכרים, מכיוון שהיקף הפרסומות קטן יחסית, והערוצים הללו מתקשות מבחינה כלכלית, והכנסה מהתוכן הפרסומי (התוכן השיווקי) יכול לתרום להם.
הערוצים אחרים, כמו ערוצים 10 ו-2, עדיין לא יכולים להכניס תוכן שיווקי לתוכנם, למרות שבפועל הם מכניסים בסתר כמה תכנית שמעלה להם את ההכנסות.
על הערוצים שלהם הורשו להכניס תוכן שיווקי (ארבעת הערוצים הראשונים), נאסר להכניס את התוכן השיווקי בתכניות ילדים, סרטי תעודה, חדשות וצרכנות. בתכנים אחרים הם יוכלו להכניס את התוכן, אך במגבלות, למשל שיידרש יידוע הצופה על התוכן השיווקי, והתוכן לא יוכל לקדם מוצרים מזיקים כמו אלכוהול ועוד.
לסיכום, המועצה מקווה שהתרת התוכן השיווקי רק יסייע לכולם, לשוק הטלוויזיה שמקבלת מפרסמים חדשים, ואף לצופה שיכול לקבל מיומנויות לזהות פרסום סמוי ותוכן שיווקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה